Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2008

Εφημερίδα τεύχος 2

Θουκυδίδου και … Ιωνίας

Έκδοση της δημοτικής παράταξης Αλίμου «Αγωνιστική Δημοκρατική Ενότητα»

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Το 2006 από την ίδια εφημερίδα η Αγωνιστική Δημοκρατική Ενότητα μεταξύ σοβαρού και αστείου προειδοποιούσε :

« Προσοχή λοιπόν αδέρφια ανεξάρτητα τι νομίζουμε ότι ψηφίζουμε η κάλπη βγάζει για τέσσερα χρόνια αυτό που πραγματικά ψηφίζουμε.»

Έτσι και έγινε.

Η διοίκηση Ορφανού συνεχίζει τις αδιέξοδες πολιτικές των διοικήσεων Αργυρίου, Αλούκου και Μαντζουράνη που έχουν οδηγήσει το Δήμο σε αδιέξοδο οικονομικό και πολιτικό και τα προβλήματα των κατοίκων και ιδιαίτερα των λαϊκών στρωμάτων σε όξυνση.

Σύμμαχοι της διοίκησης Ορφανού στις βασικές τις επιλογές είναι οι παρατάξεις Μαντζουράνη και Ανωμερίτη.

Στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. εκδηλώνεται η με κάθε τρόπο (ομιλίες, ψηφοφορίες κ.λ.π) καθολική υποστήριξη της διοίκησης Ορφανού από την παράταξη του κ. Ανωμερίτη από τη μια και από την άλλη η ίδια στάση της παράταξης του κ. Μαντζουράνη, όσον αφορά τα μεγάλα ζητήματα και η δημιουργία κλίματος αρένας (με πλήρη ανταπόκριση της παράταξης Ορφανού) σε δευτερεύοντα ζητήματα για τη δημιουργία εντυπώσεων.

Ακόμα και ό ίδιος ο κ. Μαντζουράνης κάποια στιγμή αναφώνησε ότι πρέπει να ακουστεί και κάποιος που να κάνει αντιπολίτευση.

Στον αντίποδα η Αγωνιστική Δημοκρατική Ενότητα, πραγματοποίησε πληθώρα παρεμβάσεων, για όλα τα ζητήματα που απασχολούν το Δήμο και τους κατοίκους του.

Ο μοναδικός δημοτικός σύμβουλός της Χρήστος Δουρίδας με μεγάλο αριθμό ερωτήσεων, τοποθετήσεων, αναφορών, ανέδειξε σωρεία ζητημάτων, πρόβαλε αιτήματα κατοίκων και φορέων και κατέθεσε σημαντικές προτάσεις για όλα τα προβλήματα που απασχολούν τους κατοίκους .

Ενδεικτικά η παράταξή μας :

Πρόβαλε και υποστήριξε τα αιτήματα των σχολείων και κατέθεσε δικές της προτάσεις για βελτίωση των υποδομών και του εξοπλισμού τους.

Ζήτησε κατ’ επανάληψη την εδική ανοιχτή συνεδρίαση του Δ.Σ. με θέμα την κατάσταση της εκπαίδευσης στον Άλιμο.

Υπερασπίστηκε τα δικαιώματα των εργαζομένων για μονιμοποίηση των συμβασιούχων, για καταβολή των δεδουλευμένων τους, για συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας στην εργασία τους.

Καταψήφισε την αύξηση των δημοτικών τελών για τους επαγγελματίες.

Πρότεινε την κατάργηση των τροφείων στους Παιδικούς σταθμούς και καταψήφισε τις αυξήσεις τους.

Πρότεινε την δημιουργία ελεύθερης ζώνης για δωρεάν χρήση του κολυμβητηρίου από τη νεολαία και τους δημότες.

Πρότεινε την δωρεάν συμμετοχή των δημοτών στα τμήματα του Πολιτιστικού κέντρου, τη δημιουργία υλικών υποδομών στο Πολιτιστικό.

Κατάγγειλε τις πολιτικές συναλλαγές που έγιναν σε βάρος των ελεύθερων χώρων, σε εξαργύρωση προεκλογικών δεσμεύσεων.

Συμμετείχε σε κινητοποιήσεις για το μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού και την απελευθέρωση της παραλίας από τα ιδιωτικά συμφέροντα, και ζήτησε από το Δήμο να απαιτήσει την άμεση εφαρμογή της γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ. για τον αιγιαλό και την παραλία.

ΔΟΚΑΡΙ ΚΑΙ ...ΜΕΣΑ

ΔΗΜΟΣ ΑΛΙΜΟΥ – ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΜΕ ΦΟΥΝΤΕΣ

Πάνω από το 10% του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματός του πρέπει να πληρώσει ένα νέο ζευγάρι μισθωτών με ένα ή δύο παιδιά για τις υποχρεωτικές ανάγκες του για παιδικό σταθμό και τις ανάγκες του για στοιχειώδεις πολιτιστικές και αθλητικές υπηρεσίες.

Παράδειγμα 1ο : Νέο ζευγάρι με ένα παιδί και δύο μισθούς 1000 και 800 ευρώ το μήνα (ετήσιο εισόδημα 1.800χ14=25.200) πρέπει να πληρώσει :

Για παιδικό σταθμό 1.265 ευρώ.

Για συμμετοχή των ενηλίκων σε μία δραστηριότητα του Πολιτιστικού Οργανισμού 600 ευρώ.

Για συμμετοχή του παιδιού και ενός από τους γονείς στα προγράμματα του Κολυμβητηρίου 660 ευρώ

Σύνολο 2.525 ευρώ. Δηλαδή 10% του ετήσιου εισοδήματος.

Παράδειγμα 2ο : Νέο ζευγάρι με δύο παιδιά και δύο μισθούς 1200 και 1000 ευρώ. (ετήσιο εισόδημα 2.200χ14=30.800) πρέπει να πληρώσει :

Για παιδικό σταθμό 1.925 ευρώ (με την έκπτωση του δεύτερου παιδιού).

Για συμμετοχή των ενηλίκων σε μία δραστηριότητα του Πολιτιστικού Οργανισμού 600 ευρώ.

Για συμμετοχή των παιδιών και ενός από τους γονείς στα προγράμματα του Κολυμβητηρίου 900 ευρώ.

Σύνολο 3.425 ευρώ. Δηλαδή 11% του ετήσιου εισοδήματος.

Παράδειγμα 3ο : Εκπρόσωπος της γενιάς των 700 ευρώ (άγαμος και χωρίς παιδιά) πρέπει να πληρώσει :

Για να αθληθεί στοιχειωδώς στο κολυμβητήριο 420 ευρώ.

Για να ασχοληθεί στοιχειωδώς δημιουργικά στον ελεύθερο χρόνο του έχει να διαλέξει από τα παρακάτω :

Τμήμα παραδοσιακών χορών : 20 ευρώ το μήνα

Μουσικό Εργαστήρι : 40 ευρώ το μήνα

Κλασσικοί ή Μοντέρνοι χοροί : 30 ευρώ το μήνα

Θέατρο : 20 ευρώ το χρόνο

Ζωγραφική : 27 ευρώ το μήνα

Φωτογραφία : 20 ευρώ το μήνα

Γυμναστική : 30 ευρώ το μήνα

Καλοκαιρινή απασχόληση : 200 ευρώ οι τρείς βδομάδες.

Συνολικά περίπου 9 έως 12% του εισοδήματός του.

Οι τιμές αυξήθηκαν πέρυσι έως και 40%

Στους παραπάνω λογαριασμούς δεν συμπεριλαμβάνονται δημοτικά τέλη και φόροι που είναι από τα ψηλότερα σε όλη τη χώρα, το 2% στις ταβέρνες, καφετέριες κ.λ.π.

ΝΤΡΟΠΗ ΡΕ !

 

Ελληνικό: Πάρκο ή Real Estate;

Τίποτα καλό δεν κρύβει η απόλυτη σιωπή, που επικρατεί τον τελευταίο καιρό, γύρω από το μεγάλο θέμα του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού. Η κυβέρνηση προχωράει τα σχέδια της, χωρίς να έχει κάνει βήμα πίσω στις κατ επανάληψη δηλωμένες επιδιώξεις της.

Πάρκο από… τσιμέντο!

Για να φτιάξουμε το πάρκο πρέπει να του… ρίξουμε τσιμέντο! Πρέπει να το πετσοκόψουμε για να πουλήσουμε οικόπεδα και να χτίσουμε κτίρια επιχειρήσεων, εμπορικά κέντρα, πολυτελείς κατοικίες και ξενοδοχεία μέσα !

Με αυτήν ακριβώς τη λογική, η κυβέρνηση προχωρά το θέμα της κατασκευής του Μητροπολιτικού Πάρκου στο χώρο του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό.

Το είπε ξεκάθαρα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς, το Νοέμβρη του 2007 κατά την παρουσίαση της Μελέτης Διαμόρφωσης του Πάρκου: «Το πάρκο θα είναι αυτοχρηματοδοτούμενο τόσο για την κατασκευή όσο και για τη συντήρησή του». Με απλά λόγια, από τα 5.300 στρέμματα που είναι το σύνολο της έκτασης, τα 1.700 τουλάχιστον θα καλυφθούν από κτίρια, μπετόν και άσφαλτο ως εξής:

-1.000 στρ. πολεοδομούνται,

-300 στρ. ελέγχονται και βγαίνουν στο σφυρί (το Κανόε Καγιάκ παραχωρήθηκε ήδη σε επιχειρήσεις για 30 χρόνια και ακολουθεί το συγκρότημα καλαθοσφαίρισης – ξιφασκίας) από τα «Ολυμπιακά Ακίνητα», ---200 στρ. «αξιοποιούνται» από την εταιρία «Τουριστικά Ακίνητα» για την πραγματοποίηση εμπορικών εκθέσεων,

200 στρ. καταλαμβάνουν τα κτίρια και οι αεροδιάδρομοι που θα διατηρηθούν.

Μέρος των εσόδων, λέει, από αυτό το ξεπούλημα θα δαπανηθεί για να φτιαχτεί πάρκο. Και τι πάρκο! «Το μεγαλύτερο της Ευρώπης»!

Το σχέδιο αυτό είναι πιστό αντίγραφο εκείνου που είχε επεξεργαστεί και εκπονήσει το 2003 η κυβέρνηση Σιμήτη (το ξεπούλημα τμήματος της έκτασης του Ελληνικού ήταν μια από τις περιβόητες προτάσεις Σπράου για τον περιορισμό των κρατικών ελλειμμάτων). Ο Κώστας Καραμανλής το είχε απορρίψει κατηγορηματικά το Μάρτη του 2004-προεκλογικά-δηλώνοντας: «Δεν υπάρχει δίλημμα τσιμέντο ή πράσινο. Η απάντηση είναι αυτονόητη. Δεσμευόμαστε ότι μικρό ποσοστό των χώρων θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για εγκαταστάσεις πολιτιστικού και αθλητικού χαρακτήρα»

Όμως σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ έρχεται να δώσει σάρκα και οστά σε αυτές τις προτάσεις, «ανοίγοντας» το δρόμο για την κερδοσκοπία του κεφαλαίου, προχωρώντας την πρόταση δημιουργίας του πάρκου από…τσιμέντο.

Οι αλχημείες...

Για να δικαιολογήσει την εξαπάτηση του κόσμου και τη μη τήρηση των υποσχέσεων και των διαβεβαιώσεων του ίδιου του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή ο Γ. Σουφλιάς προβαίνει σε διάφορες αλχημείες:

Ισχυρίζεται ότι το πάρκο θα είναι, «το μεγαλύτερο της Ευρώπης».

Επικαλείται την «έλλειψη χρημάτων» για να εμφανίσει την προσφορά στους «νταβατζήδες» των νέων κατασκευαστικών και εμπορικών φιλέτων, που προκύπτουν από το πετσόκομμα του πάρκου, ως μονόδρομο για τη δημιουργία και τη συντήρηση του!

Διογκώνει, σκόπιμα, υπερβολικά το κόστος δημιουργίας και συντήρησης του πάρκου.

Λέει ότι από την καταστροφή του Ελληνικού θα δημιουργήσει «Πράσινο Ταμείο», το οποίο θα χρηματοδοτεί αποκλειστικά την ανάπλαση υποβαθμισμένων περιοχών του Λεκανοπεδίου και τη δημιουργία χώρων πρασίνου σε αυτές.

Χρωματίζει, στο χάρτη που κυκλοφορεί, πράσινα τα πάντα: κτίρια, δρόμους…άλογα.

...και η αλήθεια

Η πραγματικότητα όμως είναι λίγο διαφορετική:

Το Πάρκο στο Ελληνικό φυσικά και δεν θα είναι το μεγαλύτερο πάρκο της Ευρώπης. Θα μπορούσε να είναι ένα καλό πάρκο μεσαίου μεγέθους-βέβαια το μοναδικό στην Αθήνα- εάν φυτευόταν ολόκληρο με ψηλό πράσινο. Η Αθήνα διαθέτει μόλις 2 τ.μ. πρασίνου, που θα μπορούσαν να γίνουν 3,2τ.μ. με ολόκληρο το Ελληνικό, έναντι 15 τ.μ. και πάνω που διαθέτουν οι Ευρωπαϊκές πόλεις.

Για να γίνει πάρκο-με δένδρα, δροσιά και οξυγόνο- το Ελληνικό χρειάζεται να φυτευτούν 500.000-750.000 μεγάλα και μικρά δένδρα και θάμνοι. Σύμφωνα με το Σχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ θα φυτευτούν 40.000 έως 60.000 δένδρα , θα χτιστούν 1.300.000 τ.μ.( γραφεία, εμπορικά κέντρα, σπίτια ξενοδοχεία), θα δημιουργηθεί μια πόλη 15.000 κατοίκων και άλλων 15.000 εργαζομένων. Αυτό δεν θα είναι πάρκο θα είναι διακοσμητική φύτευση των ακάλυπτων χώρων των κτιρίων.

Η « έλλειψη χρημάτων» που επικαλείται ο Υπουργός είναι η συνηθισμένη πρόφαση που προτάσσει η κυβέρνηση απέναντι σε οποιοδήποτε κοινωνική ανάγκη, για να καλύψει την υποταγή της στα συμφέροντα μιας δράκας κεφαλαιούχων («νταβατζήδων» κατά τον πρωθυπουργό) που λεηλατούν τον τόπο.

H δημιουργία του Πράσινου Ταμείου που θα συμβάλλει, δήθεν, στην

ανάπτυξη πρασίνου σε άλλες γειτονιές της Αθήνας είναι ένα ακόμα παραμύθι και μάλιστα παλιό: Ούτε τα χρήματα του ΕΤΕΡΠΣ, ούτε εκείνα του Περιβαλλοντικού Τέλους Βενζίνης στην Αττική, διατέθηκαν ποτέ για την αναβάθμιση κάποιας περιοχής, αλλά για να κλείσουν τρύπες του κρατικού προϋπολογισμού, όπως είναι σίγουρο πως θα γίνει και με το ταμείο αυτό.

Όχι άλλο τσιμέντο

Το Λεκανοπέδιο δεν αντέχει άλλο τσιμέντο, σ αυτό ζούμε εκατομμύρια άνθρωποι με ανάγκες απλές και πολύ διαφορετικές από την ανάγκη πλουτισμού μερικών εκατοντάδων λαμόγιων, και αρπαχτικών.

Να μην παραδοθεί ούτε μία σπιθαμή γης από το Ελληνικό και τους

εναπομείναντες Δημόσιους χώρους της Αττικής στην κερδοσκοπία και την κομπίνα.

Να τηρήσει η κυβέρνηση τη δέσμευση του πρωθυπουργού ότι το Ελληνικό θα γίνει ολόκληρο Μητροπολιτικό Πάρκο με δημόσιες εγκαταστάσεις αποκλειστικά αθλητικού και πολιτιστικού χαρακτήρα και με ελεύθερη είσοδο για τους πολίτες.

 

Ρέματα Τραχώνων και Πικροδάφνης

Αποφάσεις του ΣτΕ για την οριοθέτηση και την προστασία τους.

Την Τρίτη, 26 Αυγούστου 2008, το Συμβούλιο της Επικρατείας με απόφαση του επέστρεψε στο ΥΠΕΧΩΔΕ, ως παράνομο, Προεδρικό Διάταγμα επέκτασης του σχεδίου πόλεως στο Δήμο Αλίμου εκατέρωθεν της λεωφόρου Αλίμου επειδή δεν έχει γίνει οριοθέτηση του χειμάρρου των Τραχώνων.

Την ίδια μέρα για το ρέμα Πικροδάφνης, το ΣτΕ εξέτασε προσφυγές κατοίκων, που ζητούν να αλλάξει το σχέδιο πόλης και να ανασταλούν οι οικοδομικές άδειες μέσα στο ρέμα.

Στο ρέμα της Πικροδάφνης, παρόλο που έχει χαρακτηρισθεί από το 1993 με απόφαση ΥΠΕΧΩΔΕ ως «ιδιαιτέρου περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος», η περιοχή εντάχθηκε στο σχέδιο πόλεως και κτίζεται αγνοώντας το ρέμα.

Το Συμβούλιο έκρινε ότι «η διοίκηση οφείλει να παρέμβει και να οριοθετήσει το ρέμα στο σύνολό του, λαμβάνοντας υπόψη τα αναγκαία στοιχεία και τις περιβαλλοντικές μελέτες, έτσι ώστε να διασφαλισθεί η ακώλυτη λειτουργία του ως οικοσυστήματος».

clip_image002

 

Συμβασιούχοι Δήμου Αλίμου : Η ομηρία συνεχίζεται

Η διοίκηση Ορφανού, στο θέμα των συμβασιούχων, συνεχίζει αταλάντευτη στο δρόμο των διοικήσεων Αλούκου και Μαντζουράνη. Ενώ πριν από τις εκλογές μιλούσε για πολιτική ομηρία των, με κάθε μορφής εργασιακή σχέση, συμβασιούχων, από τη στιγμή που εκλέχτηκε προκήρυξε μόλις 85 θέσεις μονίμων έναντι 250 κενών θέσεων του Οργανισμού του Δήμου.

Βέβαια με τη συνέχιση του καθεστώτος των κάθε λογής συμβάσεων, αντιλαμβανόμαστε ότι μπορούν να καλυφθούν κάποιες από τις προεκλογικές υποσχέσεις και να δοθούν νέες.

Από την άλλη μεριά τα προβλήματα εκατοντάδων εργαζομένων με συμβάσεις στην υπηρεσία Περιβάλλοντος, στους Παιδικούς σταθμούς, στον Πολιτιστικό Οργανισμό, στον Αθλητικό Οργανισμό κ.α., δεν περιορίζονται μόνο στην πολιτική ομηρία. Περιλαμβάνουν καθυστερήσεις στις πληρωμές τους, απλήρωτες υπερωρίες κ.λ.π. και την ανασφάλιστη εργασία για τους εργαζόμενους με τις συμβάσεις STAGE.

Τελευταίο παράδειγμα : Ενώ το προηγούμενο οκτάμηνο έχει τελειώσει από τα τέλη Γενάρη, οι υπερωρίες των εργαζομένων δεν έχουν πληρωθεί ακόμα. Το ίδιο ισχύει και για αυτό το οκτάμηνο αλλά και για τους μόνιμους. Το επιχείρημα ότι τα προβλήματα αυτά έχουν σχέση με το συντονισμό των υπηρεσιών του Δήμου δεν ευσταθούν και το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο. Όλα τα προηγούμενα χρόνια το ίδιο συνέβαινε. Η ευθύνη βαρύνει πριν από όλα τη δημοτική αρχή καθώς το πρώτο που πρέπει να εξασφαλίζει είναι η μισθοδοσία των μονίμων και συμβασιούχων εργαζομένων του Δήμου.

Όπως μας κατήγγειλαν σε περιοδεία στους Παιδικούς σταθμούς οι εργαζόμενοι σε αυτούς με απόδειξη παροχής υπηρεσιών εξαιτίας της καθυστέρησης πληρωμής των δεδουλευμένων τους βρίσκονται σε αδυναμία το ΤΕΒΕ να πληρώσουν με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλιση και την ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη.

Δεν ευσταθεί επίσης και το επιχείρημα της διοίκησης ότι «δεν υπάρχουν λεφτά» καθώς είναι γνωστό ότι το Κράτος χρωστάει στο Δήμο μας αρκετά εκατομμύρια ευρώ (σύμφωνα με υπολογισμούς φτάνουν στα 45 με 50 εκατομμύρια ευρώ) τα οποία καμία «πράσινη» ή «μπλε» διοίκηση δεν διεκδίκησε. Άλλωστε με την διαρκή αύξηση του ήδη υπέρογκου δανεισμού του Δήμου, και τη συνεχή μείωση της κρατικής επιχορήγησης, είναι ορατός ο κίνδυνος ο Δήμος Αλίμου να βρεθεί σε αδυναμία να πληρώσει τις μισθοδοσίες των μονίμων. Πόσο μάλλον των συμβασιούχων.

Δεν είναι όμως όλα μαύρα, παρόλο ότι μπορεί να φαίνονται έτσι. Η λύση βρίσκεται στην αγωνιστική συσπείρωση των συμβασιούχων, με τη δημιουργία συντονιστικής επιτροπής που θα μπορεί πιο αποτελεσματικά να τους οργανώσει και να διεκδικήσει λύσεις στα προβλήματά τους.

Να διεκδικήσουν πιο αποτελεσματικά την μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους προϋποθέσεις, την κατάργηση του «θεσμού» των εκτάκτων, την πρόσληψη μόνο μόνιμου προσωπικού. Την ένταξη όλων των εργαζόμενων στο Δήμο από την ΑΝΕΔΑ και το οριστικό κλείσιμό της.

ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ: ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Διάλυση , βαθιά απογοήτευση και οργή από τους εργαζόμενους που δεν πληρώνονται είναι η εικόνα που επικρατεί στο Διαδημοτικό Κέντρο Πρόληψης Αργυρούπολης, Αλίμου, Ελληνικού και Γλυφάδας-Κέντρο Κοινωνικής Παρέμβασης (όπως σε πολλά Κέντρα Πρόληψης σε όλη τη χώρα) μετά τη διακοπή της χρηματοδότησης του από το Υπουργείο Υγείας και τον ΟΚΑΝΑ.

Η οικονομική θηλιά στο λαιμό του Κέντρου σφίγγει περισσότερο από την άρνηση της ΚΕΔΚΕ να αποδεσμεύσει το ποσό των 5.000.000 € που προβλέπεται από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους για τη χρηματοδότηση των κέντρων σε όλη τη χώρα. Ακόμα και οι 2(Άλιμος, Αργυρούπολη) από τους 4 Δήμους οφείλουν μεγάλο μέρος των υποχρεώσεων τους (από 100.000€ περίπου) Οι εργαζόμενοι του Κέντρου δεν έχουν πληρωθεί τον Ιούλιο, τον Αύγουστο και το επίδομα άδειας. Το Κέντρο Πρόληψης δεν επιτρέπεται να κλείσει. Πρέπει να συνεχίσει απρόσκοπτα τη λειτουργία του. Ο Δήμος Αλίμου οφείλει:

να καταβάλει άμεσα τα χρήματα που οφείλει

να δεσμευτεί για μελλοντική αναλογική χρηματοδότηση

να υποστηρίξει έμπρακτα τον αγώνα των εργαζομένων για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης των Κέντρων Πρόληψης

 

Μηχανισμός Καταστολής στήνεται στον Άλιμο

«Τοπικό Συμβούλιο Πρόληψης Παραβατικότητας» ιδρύεται στο Δήμο μας με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 10/09/2008. Η έννοια της «Παραβατικότητας» αντικατέστησε αυτή της «Εγκληματικότητας», που προβλεπόταν αρχικά, ώστε(προφανώς) να συμπεριλάβει τις ενέργειες έκφρασης δυσαρέσκειας και αντίδρασης και τις κινητοποιήσεις των πολιτών κατά της αντιλαϊκών πολιτικών, όπως κλείσιμο δρόμων, καταλήψεις, κλπ.

Έγκριτοι και αρμόδιοι νομικοί και δικαστικοί επισημαίνουν για τα συμβούλια αυτά: «συγκροτείται μέσα στους ΟΤΑ αστυνομικός μηχανισμός, με ευθεία οργανική συμμετοχή και πρωτοβουλία στελεχών της Αστυνομίας». Εξασφαλίστηκε λοιπόν η συνδρομή του Δήμου στην ανεξέλεγκτη λειτουργία των κατασταλτικών μηχανισμών του κράτους.

Μόνο η παράταξη μας, η Αγωνιστική Δημοκρατική Ενότητα, καταψήφισε τη σύσταση του συμβουλίου και δεν συμμετέχει σ αυτό.

 

Για τη νέα σχολική χρονιά

Άρχισε η νέα σχολική χρονιά, και μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί βρέθηκαν για μια ακόμα φορά αντιμέτωποι με τα ίδια σοβαρά προβλήματα. Το κρατικό ενδιαφέρον όπως και αυτό της διοίκησης του δήμου για άλλη μια χρονιά εξαντλήθηκε στις φανφάρες και τα ευχολόγια.

Η παράταξή μας για άλλη μια φορά προτείνει να γίνει ανοιχτή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με μοναδικό θέμα την παιδεία.

Με τα προβλήματα της παιδείας στον Άλιμο, θα επανέλθουμε αναλυτικά στο επόμενο φύλλο της εφημερίδας.

Ευχόμαστε καλή και αγωνιστική χρονιά στους γονείς και σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.

clip_image002[4]

Ιδανικό προαύλιο για ...270 παιδιά

 

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΥ ΑΛΙΜΟΥ

Εξόχως κωμική, αποκαλυπτική, και διδακτική ιστορία

Τι είναι το επιχειρησιακό πρόγραμμα; Είναι ένα τετραετές πρόγραμμα που έπρεπε να καταρτίσουν, υποχρεωτικά σύμφωνα με το Ν. 3463/ 2006, οι Δήμοι με περισσοτέρους από 10.000 κατοίκους για την τετραετία 2007-2010, με περιεχόμενο τους στόχους της τετραετίας και τις ενέργειες (έργα, προμήθειες, υπηρεσίες, διαδικασίες), τους προϋπολογισμούς και τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης τους.

Επειδή το πρόγραμμα του Δήμου μας (όπως και όλων των άλλων) καταρτίστηκε στα μέσα του 2008 αποτελείται σύμφωνα με το νόμο από τους προϋπολογισμούς και τα τεχνικά προγράμματα των ετών 2007,2008 όπως έχουν υλοποιηθεί και από το πρόγραμμα της διετίας 2009-2010 (σύμφωνα φυσικά με τις επιλογές της διοίκησης).

Στις 28 Ιουλίου λοιπόν ήρθε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου προς συζήτηση θέμα με τίτλο «Έγκριση Σχεδίου Επιχειρησιακού Προγράμματος και έκθεσης με τις διαδικασίες κατάρτισής του».

Βασική προϋπόθεση για να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο οποιοδήποτε θέμα είναι να το γνωρίζουν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για το επιχειρησιακό πρόγραμμα, στο οποίο ιεραρχούνται ανάγκες, τίθενται προτεραιότητες και δεσμεύονται τα οικονομικά και άνθρωποι του Δήμου για τέσσερα χρόνια. Θα έπρεπε λοιπόν είχε μελετηθεί προσεκτικά από τους Συμβούλους.

Τα κείμενα. 250 σελίδες (χύμα – ούτε να τις δέσουν δεν αξιώθηκαν), δόθηκαν μόνο στους επικεφαλείς των παρατάξεων και μόλις δύο (!!) ημέρες πριν τη συζήτηση. Άντε να τους έριξαν μια ματιά 3-4 Σύμβουλοι (και αν) όπως διαφάνηκε στη συνεδρίαση. Προφανώς λοιπόν δεν έγινε καμία συζήτηση.

Μίλησε μόνο ο Δημοτικός Σύμβουλος Χρήστος Δουρίδας, ο μοναδικός Σύμβουλος της Αγωνιστικής Δημοκρατικής Ενότητας, ο οποίος άσκησε σκληρή κριτική στο πρόγραμμα και το καταψήφισε.

Το πρόγραμμα λοιπόν(τα πεπραγμένα δηλαδή των ετών 2007-2008 και οι επιλογές για τα έτη 2009-2010 της διοίκησης Ορφανού) υπερψηφίστηκε όχι μόνο από την παράταξη του κ. Ορφανού αλλά και την παράταξη του κ. Μαντζουράνη(!) και την παράταξη του κ. Ανωμερίτη(!). Όσο για την παράταξη του κ. Ταρασιάδη που δεν εκπροσωπείται στο Δ.Σ. (μην ανησυχείτε κανένας δεν χάνεται) ο επικεφαλής της κ. Ταρασιάδης ως έμμισθος ειδικός σύμβουλος του κ. Δημάρχου είναι ταγμένος όχι μόνο στην υπεράσπιση αλλά και στον… σχεδιασμό της πολιτικής του κ. Ορφανού.

Εμείς πριν τις εκλογές του 2006 γράφαμε:

«…δεν έχουν πολιτικές διαφορές μεταξύ τους, οι Μαντζουράνης Ταρασιάδης , Ορφανός, Ανωμερίτης . Μιλάνε την ίδια γλώσσα-όχι της αγάπης για τον Άλιμο φυσικά-τη γλώσσα του νεοφιλελευθερισμού, της εκποίησης του δημοσίου συμφέροντος στο ιδιωτικό, της απαξίωσης της πολιτικής και του εθισμού των πολιτών στη λογική της συναλλαγής, της μίζας και του ρουσφετιού.

Κινούνται καιροσκοπικά, χωρίς πολιτικές αρχές, πολιτική ηθική και ιδεολογία και από πάνω πουλάνε αγαπησιάρικα υπερκομματικά και άλλα φούμαρα στους πρόθυμους να φάνε το γαλαζοπράσινο παραμύθι για μια ακόμα φορά.»

Δύο χρόνια μετά επιβεβαιωνόμαστε πλήρως.

Στην τοποθέτηση του ο Χρήστος Δουρίδας άσκησε κριτική τόσο στη συνολική λογική που διέπει το πρόγραμμα όσο και σε σημαντικά επιμέρους ζητήματα.

Εκφράζοντας την άποψη της παράταξης το χαρακτήρισε ως πρόγραμμα υποταγής του δημόσιου συμφέροντος στο ιδιωτικό, πρόγραμμα μετατροπής του Δήμου σε επιχείρηση και τέλος πρόγραμμα χωρίς πολιτική κατεύθυνση ικανή να απαντήσει στις σύγχρονες ανάγκες των πολιτών και τις νεολαίας.

Είναι χαρακτηριστικές οι προβλέψεις του προγράμματος για αρκετά μείζονα θέματα.

Για τις ανάγκες της γενιάς της ανεργίας των 400 και των 700 ευρώ π.χ. προβλέπει – στις δέκα γραμμούλες που αφιερώνει- την ίδρυση internet café.

Για τις ανάγκες των μικροεπαγγελματιών και των μικροκαταστημάτων που υποφέρουν από την κρίση που περιορίζει την λαϊκή κατανάλωση αλλά και την πίεση των πολυκαταστημάτων που συσσωρεύονται στην ευρύτερη περιοχή προβλέπει την «αναβάθμιση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος». Από ότι φαίνεται με την …αναβάθμιση θα πληρώσουν τα υπέρογκα ενοίκια, την εφορία και τα άλλα λειτουργικά τους έξοδα και θα ενισχυθεί η κατανάλωση των λαϊκών στρωμάτων.

Για τις ραγδαία αυξανόμενες και πιεστικές ανάγκες της εκπαίδευσης ΔΕΝ προβλέπει ανέγερση κανενός νέου Δημοτικού σχολείου ή Νηπιαγωγείου. Προβλέπει το 2010 (χρονιά δημοτικών εκλογών) την έναρξη ανέγερσης Παιδικού Σταθμού. Τη στιγμή που στους παιδικούς σταθμούς «στοιβάζονται» κυριολεκτικά τα διπλάσια παιδιά από ότι προβλέπεται.

Για τις ανάγκες για πολιτισμό και αθλητισμό προβλέπει την πλήρη μετατροπή του Δήμου σε επιχείρηση πώλησης πολιτιστικών. αθλητικών και κοινωνικών υπηρεσιών .(π.χ. χορός, κολύμπι, τέχνες κ.λ.π.) σε τιμές και ποιότητα αντίστοιχες αυτών της υπηρεσίας καθαριότητας.

Για τη δημόσια περιουσία προβλέπει την συνέχιση και ολοκλήρωση του ξεπουλήματός της στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα (π.χ. παραλία, κτήμα Τράχωνες, μαρίνα Αλίμου κ.λ.π.).

Και φυσικά τη λυπητερή προβλέπει να την πληρώσουν οι δημότες.

clip_image002[8]

 

Είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα...

ΤΟ 108 ΣΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ

Όπως μας έλεγε κάτοικος της περιοχής θα πρέπει στο ΣΤΟΙΧΗΜΑ να προστεθεί ένα καινούργιο παιχνίδι. Κάθε πότε θα περάσει το 108. Εννοείται ότι το χρονικό εύρος θα πρέπει να ξεκινάει από τα 20 λεπτά και να ανεβαίνει ανά 10 και όπου πάει.

Το πρόβλημα ξεκινάει από την ΕΘΕΛ. Όμως και η Δημοτική αρχή όφειλε να ενημερώσει και να κινητοποιήσει τους τοπικούς φορείς και τον κόσμο για τη λύση του προβλήματος αντί να προβαίνει σε διαβήματα ή να ελπίζει ότι τη λύση θα δώσει ο πρόεδρος της ΕΘΕΛ κ. Ν. Τσαμπαρλής που είναι δημοτικός σύμβουλος και πρώην αντιδήμαρχος.

 

...ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ

clip_image002[6]

ΣΤΑΘΗΣ Σ. από την Ελευθεροτυπία